REKLAMACJE

Podczas dostawy zamówionego towaru, Klient jest zobowiązany do skontrolowania, czy towar nie posiada widocznych wad spowodowanych przez jego niewłaściwy transport. Jeżeli towar jest uszkodzony, Klient nie jest zobowiązany do jego odbioru, ale powinien niezwłocznie poinformować o tym fakcie Sprzedawcę. Zalecane jest również spisanie
z pracownikiem firmy transportowej protokołu uszkodzeń. Późniejsze reklamacje
z powodu uszkodzenia towaru na skutek transportu nie będą uwzględniane. Podpis klienta na dokumencie transportowym lub liście przewozowym jest rozumiany jako akceptacja przyjęcia towaru, klient zarazem potwierdza swoim podpisem, że towar został mu przekazany bez żadnych uszkodzeń.

Reklamacje dotyczące wad towaru, muszą zostać złożone przez Konsumenta w formie pisemnej i przesłane na adres Sprzedawcy. O wysłaniu zawiadomienia można także poinformować Sprzedawcę drogą elektroniczną, wysyłając wiadomość na adres: biuro@cayrus.pl 

Reklamacja powinna zawierać szczegółowy opis wady Towaru i żądanie Konsumenta, a także dokumentację fotograficzną.

Sprzedawca zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację w terminie 14 dni od otrzymania pisemnego zgłoszenia reklamacji. Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni, uważa się, że uznał ją za uzasadnioną.

Uzasadniona reklamacja będzie realizowana przez wymianę towaru, udzielenie zniżki ceny zakupu, zwrot zapłaconej ceny zakupu lub naprawę towaru zgodnie
z odpowiednimi przepisami kodeksu cywilnego.

Reklamacja zostanie uznana za bezzasadną, jeśli:

  • wada towaru powstała na skutek jego zużycia, niewłaściwego użycia lub przechowywania,
  • reklamacja dotyczy wady, z powodu której cena towaru została obniżona,
  • reklamowana wada nie zostanie stwierdzona,
  • kupujący nie dostarczy dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji.

 ZWROTY

Konsument może w terminie 14 dni kalendarzowych liczonych od dnia dostawy towaru, odstąpić od umowy bez podawania przyczyny, składając Sprzedawcy stosowne oświadczenie. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie można złożyć za pomocą Formularza zwrotów. Prawo do zwrotu przysługuje osobom prywatnym.

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy przesłać mailem na adres: biuro@cayrus.pl

Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje klientowi w przypadku, gdy przedmiotem umowy sprzedaży jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb np. towar docięty na odpowiednią długość.

W przypadku odstąpienia od umowy koszt dostarczenia zwracanego towaru ponosi Klient.

Wykonując prawo odstąpienia Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru w stanie niezmienionym. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów Konsument powinien obchodzić się z towarami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym. Klient ponosi odpowiedzialność za zwrot towaru w stanie naruszającym tę regułę.

Zwrot towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od transakcji. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.

Wraz z odsyłanym towarem prosimy o załączenie dowodu zakupu (paragon jest zawsze dołączany do przesyłki) lub innego dokumentu potwierdzającego zakup w naszym sklepie.

Zwracany towar należy wysłać na adres:

CAYRUS
ul. Traugutta 32
20-454 Lublin

Zwrot kwoty należnej Klientowi z tytułu odstąpienia od transakcji następuje w terminie 14 dni od daty otrzymania zwracanego towaru na rachunek wskazany w oświadczeniu bądź na rachunek za pomocą którego została zawarta transakcja zakupu.

W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedający zwróci Klientowi kwotę w wysokości ceny zakupionych towarów oraz kosztu przesyłki w pierwszą stronę w wysokości równej najtańszej przesyłce w ofercie. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu mu, poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.